🕑 Lugemisaeg: 4 minutit


1. Faktid uuest autost

Kui auto on uus, pole sellel kivitäkkeid ega sügavaid kriimustusi. Kuid kohe, kui auto lahkub salongist, hakkab selle eluiga vähenema ja järelturu väärtus langeb juba esimestest meetritest alates. Neid kahjustusi saab vältida.

Teedel on palju kruusa, naaste, kive ja agressiivseid kemikaale. Isegi ohutu kauguse korral ees sõitvatest autodest võib auto esiosa ja küljekarpe tabada tuhandeid silmale nähtamatuid kivitäkkeid, mis võivad tekitada ootamatuid kahjustusi.

Auto kaitsmise põhjus kiletamisega seisneb selles, et kivitäkkeid ja sügavaid kriimustusi ei saa poleerimisega eemaldada. Ainus viis nende kahjustuste parandamiseks on ülevärvimine, mis on kulukas ja riskantne, näiteks värvi tooni erinevuste ja auto originaaldetailide kaotamise tõttu.

Autotööstuses on alati hinnatud originaalkorras ja originaalvärviga sõidukeid. Seetõttu tasub originaalvärvi säilitada ja kaitsta seda kõige tõhusamal viisil.

2. Auto on liikumisvahend

Sellest hoolimata kontrollib enamik ostjaid auto värvkatet enne ostu ja üks levinumaid küsimusi, mida automüüjalt telefoni teel küsitakse, on: „Kui palju on esiosas ja kapotil kivitäkkeid?“

Autobrändide vahel võivad olla märkimisväärsed erinevused värvikihi paksuses. Teie autobrändi omadusi ja nõrkusi tasub uurida foorumitelt või kiletamise spetsialistidelt.

Olenemata sellest, kus me elame ja millise auto me ostame, on kõige tõhusam viis saata auto treileriga kiletamiskeskusesse. See ei ole alati kulutõhus, seega viiakse uus auto sageli lähimasse kiletamiskeskusesse või isegi teise linna otsa.

3. Uus auto tulekul?

Kui olete tellinud uue auto ja selle tarneaeg on ligikaudu teada, tasub mitu nädalat ette broneerida aeg PPF kaitsekile paigaldamiseks. Eriti oluline on see suvehooajal, kui on palju tellimusi.

Sageli helistavad kliendid ja teatavad, et said auto eelmisel nädalal ning soovivad nüüd PPF kaitsekile paigaldamist. Kahjuks ei ole seda alati võimalik kiiresti teha, hoolimata kõigist pingutustest. Õige ajaplaneerimine aitab minimeerida kivitäkkide arvu. Kui auto tarneaeg on umbkaudne ja täpset tarnekuupäeva pole teada, on parem aeg ette broneerida ja vajadusel hiljem muuta, kui edasimüüja ajakava muudab.

Uue auto omanikul on loomulik soov sõita ja näidata uut sõidukit tuttavatele. Soovitatav on olla kannatlik ja viia auto kohe PPF kile paigalduskeskusesse, sest protsess kestab keskmiselt 2+ päeva, olenevalt töö mahust. Paigaldatud kaitsekile vajab tehniliste garantiistandardite tõttu kuivamisaega 1-3 päeva, sõltuvalt aastaajast. Talvel võib kuivamisaeg olla pikem, eriti tugeva pakase korral.

Kui te ei saa lähiajal vaba aega paigalduseks, on soovitatav hoida ees sõitvatest autodest pikemat vahet, vältida kruusateid ja käsitleda autot hoolikalt kuni kiletamise hetkeni.

Samuti tasub vältida pesulaid, eriti automaatpesulaid. See aitab vältida täiendavaid kriimustusi enne kiletamist. Kui autole tekivad suured parandamatud kahjustused, jäävad need nähtavaks läbipaistva kile alla, mis on uus auto puhul ebameeldiv vaatepilt.

4. Kui palju kaitsekilet PPF kasutada?

Ei ole alati vaja kogu autot kaitsta, mõnikord on see ainus võimalus. Hoolikalt läbimõeldud plaan võib säästa teie raha ja autot.

Kliendid elavad erinevat eluviisi.

Mõelge ette, kui palju kümneid tuhandeid kilomeetreid te aastas sõidate, kui kaua kavatsete autoga sõita ja konsulteerige spetsialistidega, et leida just teie vajadustele ja eelarvele sobiv variant.

  • Kas peres on lemmikloomi või lapsi, kes võivad sisepõrandaid ja tagumist kaitserauda kriimustada?
  • Kas kasutate sageli suuri kotte või lapsevankreid?
  • Kas teie igapäevasel marsruudil on kruusateid?
  • Kas sõidate rohkem linnas või maanteel?
  • Kas sõidate piirkonnas, kus on palju oksi ja võimalikke kriimustusi?

Autod erinevad hinna poolest ja tasub arvestada kiletamiskeskuste kogemustega. Siin on lihtne reegel:

  • 40 000 – 70 000 € maksavad autod tasub kaitsta vähemalt esiosast, küljekarpe, ukselävepakke ja tagumist kaitserauda.
  • 100 000 – 140 000 € maksavad autod tasub täielikult kaitsta PPF kilega, sealhulgas akende vahepealsed sambad ja ukselävepakud.
  • 160 000 – 200 000 € maksavad autod tasub kaitsta mitte ainult väljast, vaid ka seest, sealhulgas tuuleklaas.

Kui plaanite autoga sõita 2 aastat, piisab sageli kapoti, esikaitseraua, esilaternate ja küljekarpide kaitsmisest.

Küljekarbid on üks tundlikumaid kohti, kuna need puutuvad pidevalt kokku mehaanilise koormusega, kui auto liigub. Ratta alt lendavad kivimid suure jõuga õhukese värvikihi pihta.

5. Esilaternad

Viimastel aastatel oleme näinud palju katkiseid esilaternaid. Esilaterna materjal on õhuke plastik, mis muutub valguse tõttu hapramaks. Klaasipesuvedelik ja teede sool kahjustavad samuti plastikut.

Esilaterna pragu võimaldab niiskusel sisse tungida, mis kahjustab valgusti sees olevat elektroonikat ja muudab esilaterna kasutuskõlbmatuks. Kõige kallim esilatern, mida oleme näinud, oli Mercedes AMG-l ja maksis 2600 € (ilma vahetuskuludeta). Kindlustus ei katnud seda kahju, mida oleks saanud vältida ainult 130 € suuruse esilaterna kaitsekilega.

Mõnel juhul saab praod kilega kinni katta, et vältida edasisi kahjustusi. Kuid pragu jääb läbipaistva kile alla nähtavaks, mis ei pruugi kõiki omanike rahuldada.

Väikeste kivitäkkide tõttu muutub esilatern mattseks ja häguseks, mis halvendab valgusläbivust ja võib põhjustada läbikukkumist tehnoülevaatusel. Esilaternad saab poleerida, kuid see maksab sadu eurosid. Pärast poleerimist ei aita ükski UV-kaitse vältida probleemi kordumist. Seetõttu on kile ainus õige kaitse.

Kui plaanite autoga sõita 4-5 aastat, tasub kaitsta vähemalt esiosa: esikaitseraud, kapott, esitiivad, peeglid, katuse esiosa, sambad ja lävepakud, samuti tagumise kaitseraua nurgad.

Professionaalne autohooldaja oskab määrata teie auto nõrgad kohad ja aidata teid.

6. Kas tasub kaitsekile paigaldada kasutatud autole?

Kasutatud autosid, isegi rohkem kui 180 000 km läbisõiduga, kaitstakse sageli PPF kilega. Enne kaitsekile paigaldamist tuleb teha täiendavad kontrollid ja parandada kivitäkkeid, samuti värvida üksikuid detaile ja kontrollida keraamilise katte olemasolu.

Need tegurid mõjutavad paigaldatud kile välimust ja vastupidavust. Mõnikord võib kliendil olla suur soov autot kaitsta, kuid paigalduskeskus peab tegema kaalutletud otsuse, kas konkreetset osa tasub kaitsta või mitte. Sellistel juhtudel peatatakse protsess tavaliselt ja otsustatakse mitte kaitsta mõnda osa suure hulga kivitäkkide tõttu.

7. Kas saab ise paigaldada kaitsekilet?

Väikesi kaitsekiletükke, mida müüakse internetis, saab ise paigaldada. Suuremaid detaile, nagu kapott ja kait

seraud, saab samuti ise paigaldada, kuid enne seda on soovitatav läbida kiletamiskursused, hankida tööriistad ja seadmed, rentida ruume ja harjutada mitme autoga. Paljud autobrändid müüvad valmis lõigatud kaitsekiletükke esiosale või tagumise kaitseraua katteks.

Kõik need tooted ei ole alati ühesuguse kvaliteediga ja vastupidavad. Kehvema kvaliteediga kiled muutuvad tavaliselt kergesti kollaseks ja neil puuduvad isetaastumise ja keemilise kaitse omadused.

Kile paigaldamiseks on vaja tolmuvaba ja sooja ruumi koos hea valgustusega. Vajalikud on kolm erinevat paigalduslahust ja mitmed kohustuslikud tööriistad ja seadmed. Noad peavad olema kindla tüübi järgi määratud, et vältida auto kahjustamist. Kiirustada ei tohi. Kannatlikkus ja pedantsus on PPF paigaldamisel hädavajalikud. Eelnevad puhastusprotsessid määravad edukuse ja eriti kiletamise vastupidavuse.

Sageli tasub alustada väikesest, näiteks oma telefoni ekraani kiletamisest.

YouTube võib olla suureks abiks. Paljud andekad spetsialistid on alustanud YouTube’i õppevideote vaatamisest.

Kui soovite säästa närve, aega ja raha, on paigalduskeskus valmis aitama.

Paigalduskeskust valides pöörake tähelepanu arvustustele, kasutatavatele materjalidele, paigaldusmeetoditele ja ruumide üldilmele.

Näiteks kas kasutatakse litsentseeritud programme ja šabloone, oma pesukohta, piisavalt kõrget tõstukit, koolitatud paigaldajaid, kvaliteedistandardeid, professionaalseid tööriistu ja kuivatusseadmeid, kvaliteetseid PPF materjale jne.

Materjalide erinevused võivad olla märkimisväärsed, nagu ka garantiitingimustes. Paluge paigalduskeskusel selgitada neid erinevusi ja võimalusel neid demonstreerida.

8. Mida vältida enne PPF kile paigaldamist?

Õige protseduur hõlmab keraamiliste katete, roostekaitse ja täiendavate spoilerite jms paigaldamist pärast kaitsekile paigaldamist.

Roostekaitsepritsmed ja -tilgad võivad enne kiletamise algust põhjustada tõsiseid probleeme. Selleks, et see ei mõjutaks kiletamise hinda, tuleb roostekaitse teha pärast kiletamist.

Ülaltoodud protsessid suurendavad PPF paigaldamise ajal tehtavate lisatööde hulka ja võivad oluliselt suurendada kulusid.

9. Kindlustusnõuanded

Pärast seda, kui olete investeerinud oma auto järelturu väärtuse säilitamisse, soovitame kindlustusseltsiga konsulteerida võimalike kahjude katmise osas.

PPF on uus toode ja teenus, seega ei pruugi kõik kindlustusseltsid selle tõelist eesmärki mõista. PPF ei ole dekoratiivne kile, vaid kaitsekate mehaaniliste kahjustuste vastu.

Mida rohkem teie autol on kaitsekilega kaetud, seda suurem on põhjus teha kindlustusseltsiga muudatusi.

Värvimisnõuanded

Kui teil juhtub liiklusõnnetus ja see nõuab värvimist, ärge paigaldage kaitsekilet kohe pärast värvimist.

Värske värvi kinnitumine ja kuivamine võtab aega 4-6 nädalat pärast värvimist. Talvel võib see aeg olla veelgi pikem, eriti kui auto on väljas.

Oodake, kuni värv on täielikult kuivanud, ja alles siis paigaldage kaitsekile. Samuti ei tohi keraamilisi katteid selle aja jooksul peale kanda. Keraamilised katted sulgevad värvi, takistades sellel täielikult kuivada.

Kui ei järgita kuivamisaega ja kile tuleb väikese kahjustuse tõttu vahetada, võib värv koos kilega maha tulla. See põhjustab suuri kulutusi auto värvimiseks.

Kui kahjustus liiklusõnnetuses oli teise osapoole süü, kuulub PPF maksumus kindlustuskattesse.

Kas soovite, et töö oleks tehtud vastutustundlikult, õigeaegselt ja parima hinna ja kvaliteedi suhtega?

Küsige pakkumist Decords’i professionaalidelt, kes teevad tööd kvaliteedistandardite, väärtuste ja armastusega.

WhatsApp: +37258743963

Telefon: +37258743963

E-post: info@decords.ee

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *